Dagens

Idag blev det lite lugn tömkörning nere på fältet :)
Skritt och lite lugn trav, mycket halter för att få honom lydig och så ville jag att han skulle lyssna på min röst. Han jobbade på jätte bra på ängen men när han gick rakt fram på grusstigen så förstod han nog inte riktigt vad jag ville att han skulle göra, det är mycket lättare för honom på volt, då blir det ungefär som när man longerar.
London verkar för övrigt trivas väldigt bra med tömkörningen, han jobbar jätte fint för det mesta, kan bli lite spänd men annars riktigt fin. Ska nog prova galopp lite mer seriöst nästa gång det blir tömkörning men han kan få för sig att sticka lite när man tömkör så har inte riktigt vågat ännu, vill att han ska lyssna bra och förstå i skritt och trav först :)

Kram, Tove

Snygg bild på mig från terrängträningen i Botkyrka, jag plockar gräs till London x)


Kommentarer
elin

hihih...har han coolat ner sig lite nu?? :P :)

2010-09-06 @ 21:36:36
URL: http://ponnyrider.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0