Dagens ridpass

Red vid halv nio, drygt en timme :)
Först blev det lösgörande på en stubbåker, London var väldigt mjuk och fin i skritten, något spänd i traven men det berodde på hästarna som stod i hagen bredvid som stod och tittade på honom, men han jobbade på bra ändå. Red mycket åttor där jag ökade på diagonalen. I galoppen red jag utan stigbyglar, höll på att glida ur sadeln en gång för att han lyssnade så bra, haha! Han har blivit mycket lättare att rakställa nu, antagligen för att jag lyckats få honom mer på bakbenen nu. Han tryckte på jätte bra med bakbenen men det gick liite för fort, men så länge han jobbade bra och lyssnade på halvhalterna så var det okej. Som avslutning red vi lite på grusvägarna och galoppade lite, han drog inte ned huvudet en enda gång och halvhalterna gick igenom, super duktig var han :D

Nu sitter jag och tittar på dressyren som mamma spelade in till mig igår.


Kommentarer
Sarah =)

tack så mycket =DD allt är okej xP gud vilken söt ponni du har!!!!!

2010-10-03 @ 12:00:59
URL: http://seerrraah.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0