Våren kommer våren går

Ser ni fram emot våren och kommande tävlingssäsong lika mycket som jag gör?
Just nu önskar jag att 2011's tävlingstermin publicerades på Ridsportförbundets hemsida men jag får nog vänta i sådär två månader till.
När det gäller tävlingar kan jag vara lite av ett kontrollfreak, jag är inte den som anmäler mig till en tävling i sista minuten utan jag gör det god tid innan och vill gärna ha hela terminen planerad, men jag kan i vilket fall som helst aldrig hålla det så det är nog lite onödigt, men sån är jag.

Jag känner mig lite förvirrad inför våren, jag vill fortsätta tävla hoppning, förstås, men vill även prova på någon dressyr (just nu är vi inte redo för det men förhoppningsvis till våren) och sen står förstås fälttävlan högt på listan där jag också måste klämma in lite träningar dit man måste åka en bit. Ska prata igenom det här lite mer med mina föräldrar så får vi se. Men en eller två ft-tävlingar borde jag hinna med under vår-sommar :)
Vi kommer fortsätta med det upplägget vi haft nu under hösten, strunta i att hoppa hemma, när det är mycket tävlingar, och ge gärnet på tävling vilket har gått riktigt bra.

Tävlar ni läsare något med era pållar? Hur ofta brukar ni tävla samt träna?



Kommentarer
Emma

Tävlar inte alls med mina. Men när den ena har vuxit till sig och blivit äldre kommer det nog bli tävlande :)

2010-11-16 @ 16:31:24
URL: http://yttertygel.blogg.se/
Nadja

Med min förra D-ponny var jag jämt ute på clear rounder, fast inte med den jag har nu, vi har inte kommit så långt än ;)



Jag tränar dressyr för tränare 1gång i veckan :)

2010-11-16 @ 16:51:45
URL: http://nadjaeriksson.bloggplatsen.se
Bella-skötare på welshmonutain-ponnyn Amour

jag tävlar med lite olika lektionshästar i stallet, men då är det ju bara på klubbtävlingar :(

2010-11-19 @ 19:28:01
URL: http://stoet.blogg.se/
jenny

Tanken är att jag ska börja tävla med fullblodet till våren/sommaren och shettisen. Den har jag dock tävlat med förut :)

2010-11-20 @ 16:21:24
URL: http://jennylarssonkuskochryttare.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0