Stjärnornas hoppning

För det första, ledsen att inlägget dröjde, jag åkte lite spontant på bio igår istället för att blogga. Men nu så!
På Stora Wäsby så hålls träningarna inför Stjärnornas hoppning som är ett inslag i Globen på Horse show varje år. Svenska kändisar kommer till oss, snälla människor lånar ut sina fantastiska hästar och så är det hårdträning. En del av de här kändisarna har ju aldrig ridit förut, och nu ska de på drygt två månader lära sig att hoppa så pass bra att de kan tävla i Globen! Intensivt är ordet! Det här funkar ju självklart inte för vem som helst, pressen är ju stor, så att vi har varit tvungna att byta ut kändisar som det inte funkat för. Nu har vi ett gäng som ska köra på i Globen, så det känns jättekul nu!
.
När de sedan tävlar i Globen så får kändisarna själva välja höjd, men de rådgör ju såklart med Lena, hon sätter ju inte vem som helst på att hoppa 1 m till exempel! Minsta höjden de får hoppa är 80 cm, lägre får det dock inte vara, det här är ju en show!
De kändisar som ska vara med är:
  • Jenny "Velvet" Petterson
  • Carolina Gynning
  • Tommy Ekman (Sångaren från Style, ni vet den här "Vill ha dig i mörkret hos mig")
  • Björn Bengtsson (Skådespelare, just nu aktuell som huvudrollen i Bröderna Karlsson)
  • Yvonne (Jag är lite dålig här, vet inte vad hon heter i efternamn, vet inte vad hon är känd för. TV tror jag?)
  • Maria Akraka (Löperska)
  • Matte från Boppers
  • Musse (Brottare/komiker)
Dom rider på hästar med olika bakgrund och olika erfarenheter, men alla hästarna är ju helt fantastiskt snälla, de gör inget dumt, de stannar inte på hinder och de gör sitt bästa med dessa oerfarna ryttare.
.
Alla kändisarna är verkligen jätterara, så himla trevliga och hjälper till med hästarna i stallet också, vissa kommer extra dagar och rider och klappar på sina hästar. Det finns ingen jag inte gillar i det här gänget, alla är jätteroliga att ha och göra med.
.
Igår så var det kändisträning hos oss och ingen ramlade av! Haha, det är ju bra! Nej, men det gick faktiskt väldigt bra för allihopa, känns bra inför deras träningstävling. De gjorde samma saker som jag gjorde på Hobbe igår, är ni nyfikna så läs där :)
De här åtta har ju inte så mycket tävlingsrutin så de har gått grönt kort kurs och nu ska de ut och tävla lokalt för att prova hur det känns. De ska till vallentuna (Veda, om jag inte minns fel) och rida den 21 november. Då ska jag med som hästskötare, vi får se hur det går!
.
Har ni några frågor om kändishoppningen eller om Globen (där jag också ska jobba) så är det bara kommentera, så svarar jag :D
Jag tänkte slänga in bilder från kändisträningarna också!
De här bilderna är gamla, resten är fotat inne i ridhuset och jag tycker helt ärligt talat inte att dom bilderna är bra, så nöj er med dom här :)
Första gången Carolina hoppade ett hinder förresten!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0