Idag!

Såg Klaras kommentar nu, jag hade London idag, men jag hann ju inte se din kommentar! Jag ska rida honom nu varje dag fram tills söndag, så om du ska ut något mer så säg gärna till, jag älskar sällskap, haha :D
.
Idag på jobbet så hände det inte så mycket märkvärdigt. Jag jobbade, jag pussade på hästar och sånt, haha. Onsdagar på Stora Wäsby är heliga, för på onsdagar är det nämligen hoppträningar! Och hoppa, det har jag gjort!
Hatten och jag gick en promenad idag bara, han har gått så mycket på senaste tiden, så han fick skrutta lite bara och äta gräs. Borstade om honom länge och bara pussade lite. Den hästen är så himla go att ha och göra med! Världens snällaste!
Hatten och jag i somras. Ville lägga upp någon bild på honom iallafall, och dom här är mysiga! Tycker jag iallafall, haha ;)
.
Efter lunch så hoppade jag Hobbe. Övningen idag var riktigt jobbig för Hobbe, det var galoppbommar på marken mellan alla hinder, vilket är svårt för en liten femåring som inte har världens koll på sina fötter. Han gjorde det en gång snubbligt, sen kom han på att man skulle upp för då bet inte bommarna honom i benen, haha. Efter det gick det faktiskt jättebra, bommarna var verkligen inget problem. Så himla kul att det funkade bra!
Nu skriver jag lite hackigt, förlåt, jag är lite trött. Men i framridningen var det "vingelövningar" igen och sedan var det öppnor igen. Idag så gjorde han några lyckade öppnor faktiskt, jag var en lycklig tjej, haha.
Vi hoppade fram på en stor åttvolt där det var en mur på mitten där man bytte volt och galopp. Det var inga problem alls, han tittade ingenting, han hade inga problem med galoppombytena eller någonting. Fina hästen!
Allt gick strålande verkligen, han hoppade till och med det läskiga glittriga hindret som fick mig ner på marken igår utan att blinka (exakt samma hinder, samma bommar, stod på samma ställe och allt). MEN. Så hände det något såklart.
Så här såg banan ut idag. Den var jobbig att bygga ska jag säga er, många bommar, haha.
.
Det var en till unghäst med på träningen, en jättejättefin fyraåring, jättebra hoppar den. I den serien med fyra hinder så var det ett hinder med hängande plaststjärnor från bommen. Fyraåringen hoppade serien och råkade riva sista, inget fel egentligen, den bara rev. Och fick bommen mellan bakbenen, så den bommen följde med kanske en 15 meter. Läskigt tyckte den här hästen, men han hoppade den igen sen. Däremot så blev Hobbe jätterädd för den efter den och tittade med stora ögon. Han hoppade den med draghjälp en gång och sen klarade vi den på egen hand. Men sen när vi skulle hoppa på andra långsidan och hoppa det läskiga glitterhindret så hände det igen, haha. Han galopperade på som om ingenting mot hindret, sen kom han på att "SHIT! Det här hindret BITS". Så han tvärnitade. Det gjorde inte jag, haha. Illa, två dagar i rad på marken är ju inte okej! Det gick bra iallafall, så upp igen och så blev jag lite sur på honom. Tryckte till ordentligt och då hoppade han. Vi hoppade alltihopa sen igen och då gick det super, hoppade till och med en oxer på 1m, han var så duktig! Men ja, det är så synd att han blev osäker där, när han hade gjort allt annat så himla bra! Vi slutade iallafall på + så det är alltid något! Puss på Hobbe iallafall, herregud, han är en halvblind femåring som inte är riden så länge alls egentligen och gör alla möjliga grejer! Han är en stjärna!
.
Efter detta så hoppade jag Pirre lite grann också. Det var länge sen jag red honom nu, men vad kul det var! Han har varit lite jobbig att länga ut tidigare, men oj vad fin han har blivit, hade riktigt sug mot hindrena och allt! Hoppade en bana på 90 cm bara, jag har ju inte hoppat honom ordentligt sen i våras förutom några skutt i somras, haha. Pratade med Angelica, hans ägare, efteråt och vi kom fram till att jag får låna honom på nästa hoppkurs i stallet. Jag har ju Hatten och Hobbe också såklart, men det är kul att rida flera hästar :)
KUL! Jag gillar Pirre, han är så söt. Bastant verkligen, stor, men ja, han gör vad han kan med den kroppen han har. Bussig är han iallafall och hoppa kan han ju.
Pirre och jag i somras. Hahaha, oj vad det ser ut! Men så ser han ut iallafall! :)
.
Det var det jag red på jobbet idag! Sen åkte jag till Grana för att fixa med London. Stod och pratade med Angela ett tag och bara kände att åååh, Grana är faktiskt ett riktigt mysigt stall! :D
Sen gick jag upp och pysslade lite med London, fixade grejerna, borstade, delade lite morötter, hehe. London fick bara gå skritt idag, jag såg i boken att Elin ridit i ridhuset igår och det hade gått väldigt bra tydligen, så jag tänkte att han skulle få ta det lite lugnt idag :) Skrittjobb ute iallafall, tänkte bara lång och låg. Inga problem, han var så fin så.
Jag hatar bara att det är så mörkt ute redan :C Redan vid fyra så är det ju mörkt! Hemskt är det, gör det jobbigare att rida ut. Men men! Vi mörkrädda får ta oss samman, haha, man har ju faktiskt hästen med sig iallafall!
Red barbacka idag förresten, det glömde jag skriva. Jag kan säga såhär att det gjorde ont. London har en vass ryggrad. Men men, mysigt var det ändå! :D
Ska skriva lite mer ingående om London imorgon, det är ju faktiskt hans blogg ;)


Kommentarer
klara

Aha, men vad najs, fredag då ? Roligare med sällskap, och jag hittar inte så bra :P

2010-11-04 @ 09:58:23
URL: http://klaralevenstam.se
klara

men du, messa mig när du vet när du ska rida i morn, så får vi se om vi kan sälskapa :D 0738 1994 28

2010-11-04 @ 19:52:50
URL: http://klaralevenstam.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0