Fredag och Birre!

Hade morgonutsläppet på Grana idag, och det gick så himla fort? Jag hade bägge stallen, alltså alla 32 hästarna, började vid 7, var färdig kvart över 8? Något är fel, haha, hur fort gick inte det? Super! Red ut på London på morgonen, det var mysigt, det var så fint med sol och höst idag! Underbart! :D
Vi gjorde inget särskilt egentligen, jag red i alla gångarter och han kändes fin och glad! Precis som det ska vara, så var det!
Sen efter detta så var jag ute på Skånela faktiskt och väntade på veterinär som aldrig kom. Illa att hon inte avbokade det ordentligt, men men. Jag hade privatlektion för Elsa på Dante iallafall, det var inga problem. Sen hoppade jag upp och red lite grann också och vad kul det var, haha. Jag har inte ridit honom på hur länge som helst så det var så roligt! Dante är en tinker som oftast springer runt och försöker slippa att arbeta, haha. Han går på ridskola och det är lite svårt för han går ju inte bra jämt. Men men! Idag fick vi honom fin. Det var så kul att rida honom, han är så stor och bred jämfört med London som jag ridit precis innan, så det var skillnad, haha! :D
När jag åkte ifrån Skånela sen, (fick skjuts av Lena, TACK), så åkte jag direkt till Stora Wäsby för att rida dressyrträning på Hatten! Vi red för en ny tränare som heter Birre (Birgitta Krantz, huur duktig som helst). Hon har lektioner på Stora Wäsby varje vecka så jag ska försöka vara med lite på dom träningarna, det var ju så kul!
I början var Hatten faktiskt lite motig, han släppte inte riktigt efter helt och gick emot lite i handen, hängde sig liksom. Inte kul! Så vi red lite lossande i sidorna med ledande tygeltag och mycket övergångar. Då började han kännas som sig själv igen! Vi red förvända galopper, öppna, olika volter och sånt, men ja, mest grundläggande för att Birre skulle få se oss lite grann och hjälpa oss med lite allt möjligt. Så vi går vidare nästa vecka och ser hur det blir då!


Kommentarer
FREJA LINDSKOG - Livet på Lindgården

Nu drar jag igång med bloggtävling igen! Skicka in den bild som Du anser är den bästa som du tagit under hela Året! Du tävlar om biljetter till Göteborg Horse Show, schabrak, sadelöverdrag samt stallpaddar. Skicka in ditt bidrag redan NU! Läs mer här:



http://frejalindskog.webblogg.se/2010/november/bloggtavling-basta-bilden.html

2010-11-05 @ 19:09:52
URL: http://frejalindskog.webblogg.se/
jossan kossan!

gud va söt ponny!:')

2010-11-07 @ 17:10:08
URL: http://josefineelovsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0