Dagens dagboksinlägg

Idag har varit en bra dag!
.
Jag började dagen med att rida ut Rut. Red henne i skritt och jogg, det var inte så halt men jag vågade inte galoppera ändå ifall att hon skulle halka. Hon kändes fin som vanligt, den där hästen är så kul att rida! Något laddad, ville inte skritta alls egentligen, haha. Red i barockparken och en liten vända i skogen bara. Mysigt! Skönt när det inte är så kallt också!
Rutan!
.
Sen så var det jobb, bygga bana inför dagens hoppning och sånt. När allt detta var klart så red jag även ut Karamell! Tog ingen bild på honom tyvärr, men ja, han är brun och har en bruten bläs och är rätt söt. Haha.
Red över/under rundan, där man går ÖVER järnvägen på ett ställe och sedan UNDER järnvägen ;)
Såååå sjukt tittig! Han tyckte världen var superläskig när den var vit, haha! Var rädd för snödrivor liksom! Han är ju jätterolig att rida, lätt att arbeta och fin i gången, men det är jobbigt när han helt utan förvarning flyger åt sidan, haha. Jaja, men men, det gick bra iallafall och det var roligt. Det är det viktigaste.
.
Sista ridningen idag var Hatten. Åh, alltså åh. Vi var med och hoppade, och det gick sååå bra! Det var så himla roligt att jag blir helt glad. Det var samma hinder som igår, en S-båge, en kombination och så en långsida med oxer/glitterräcke.
Alltså den banan är så bra för man kan variera sig så sjukt mycket. Vi hoppade tre olika banor på slutet, visar där hur mycket man kan göra, haha.
Hatten var iallafall superfin och jag red helt okej jag med faktiskt. Idag var det bara superkul och allt gick bra. Åh, vad jag behövde en sån dag idag! Hoppade banorna på 1m, ett på typ 1,05, det räckte alldeles utmärkt för oss för allt var så kul, tralala! :D Jag kan inte säga så mycket vettigt här, haha.
Men okej. I framridningen så skulle vi rida fram självständigt, men vi var tvungna att stå upp med helt spikraka ben HELA TIDEN. I allt arbete vi gjorde så skulle vi stå så. Det var så sjukt jobbigt, haha, mycket svårare än vad man tror. Gissa om jag kommer ha ont i benen imorgon?!
Framhoppningen gick ut på att hoppa två hinder på en åtta och bara fortsätta, lite som en evighetsmaskin.
Sedan hoppade vi de olika banorna. Jag lägger ut banskissen här igen så kan ni kika på den och gissa er till hur vi red ;)


Kommentarer
frida

Grattis! :D

2010-11-11 @ 08:38:46
URL: http://seriouslyfrida.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0