uppdatering

Hej!
Ledsen att jag inte skrivit på ett tag, det har varit rätt mycket och jag har inte mått så bra så nu får jag väl passa på att skriva vad som hänt de senaste dagarna..
Tisdag: Red lektion för Gun. London var trottsig i början och kändes inte riktigt sammarbetsvillig. Jobbade med skänkelvikning på diagonalen och sedan halt från trav, gick bara bättre och bättre och sista halten var, som Gun uttryckte det, perfekt :) Han kändes lite konstig hela lektionen men inte så mycket att göra åt, kan ju bero på mig också.
Sedan red jag Thur i ungefär 10-20 min, trav och galopp. Och shit vad stark han blev ibland! Ville inte alls lyssna när jag drog i tyglarna så fick vara väldigt bestämde och i slutet gick det jätte bra. Fick i alla fall igång farten och han kändes lagom framåt så det kändes ju iaf bra :)

Thur
Onsdag: Hoppträning för Lisen. Även då var det något som kändes lite fel, vet inte riktigt vad för egentligen gick det väl helt okej. Lisen tyckte dock att vi saknade det flytet som vi brukar ha, antagligen för att jag hade så ont i min mage :/ Men jobbade med lite bommar i trav först och sedan en serie (en upphöjd bom, tre bommar ett galoppsprång och sedan en oxer) Fick hoppa oxern på 110cm, första gången jag hoppat så högt sedan i november så kändes väl ganska bra. Han hoppade iaf utan att tveka :D
Banan fick jag hoppa på 1m och det gick jätte bra, men hade som sagt inte riktigt något bra flyt och kändes lite halvdant så jag blev lite irriterad. Men helt okej!


//Tove



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0