Torsdag

Idag är det torsdag och imorgon fredag, sedan helg och sovmorgon, och sedan tävling, yey!
Idag blev jag riktigt förbannad på SL igen. Jag kom till stationen 14.20, ett tåg skulle gå 14.22 men det var försenat, då tio minuter men det blev hela 20 min, kom då 14.42 och var framme i väsby 14.53, just när bussen går! Och såklart åker den iväg framför ögonen på en. Jätte kul. Men som tur var så va det ju inte iskallt ute och solen sken på en, hade dessutom en bra bok att läsa :)
Men kom fram till stallet halv fyra (slutar egentligen då men hade ingen engelska) så jag mockade och fixade vatten innan jag tog in ponnyn, gjorde iordning honom och gick sedan ned till ridhuset. Hade varit duktig och bytt både bett och tyglar. Skrittade LB:1 när jag skrittade fram, lika bra att försöka nöta in de där nedrans programen så vi kommer iväg på dressyr i vår (om inte annat har vi vår klubbtävling i april/maj). Men ponnyn kändes riktigt mjuk och fin! Bråkade lite i avsaktningen från trav till skritt och ville inte hålla formen riktigt men funkade bra sedan. Red Thur en liten stund för att få honom att gå framåt ordentligt och då fick Emelie rida London en liten snabbis. Jag hade ju sporrar på mig så jag tyckte Thur lyssnade ovanligt bra, senaste jag red honom var väl dock i april förra året så jag vet nt. Men sedan så bytte vi tillbaka och London gjorde underbara galoppfattningar, tjoho! Kändes jätte fin och jag tränade mycket på min sits, att hålla händerna stilla och mest bara följa med, det tycker London är bäst.
Kändes iaf jätte bra, travade och skrittade av och red sedan upp till stallet, borstade av, fixade fodret och åkte sedan kommunalt hem :)
Ska försöka uppdatera bättre i fortsättningen, kan ju alltid försöka mobilblogga lite också.

Ha det bra!
Kram,
Tove

Till alla med egen häst!
Gör du inte detta så kommer din häst skada sig inom 7 dagar.

Namn: London
Född:
1996
Ras: Korsningsponny
Kön: Valack
Mankhöjd: 145,5 cm
Ursprung: England
Färg: Fux
Tecken: Stjärn och strimma, strumpa
Hoppresultat: Nolla i 110, vinst tom nationell 1m
Dessyrresultat: 67% LA:1
Annan tävlingsgren:
Gått debutant FT
Högst hoppat hinder: Hoppat oxer på 115 med mig, hoppat högre tidigare.
Mål i år: Gå nolla på lokal, börja ta lite placeringar
Ägare: Jag
Hur länge har du ägt hästen: Juni -09
Hur är den i dressyren:
Mjuk och fin, om man känner hnm :)
Hur är den i hoppning: Kräver mycket, men tyckerdet är riktigt kul.
Hur är den att rida ut på: Pigg och glad som tusan!
Hur är den på tävling: Jätte snäll och lugn men blir lite osäker inne på banan.
Vart köpte du den:
Norrköping
Vad kunde hästen då: Hade tävlat LA/LA och debutant så kunde ganska mycket antar jag men blev skadad efter någon månad och tappade mycket då. Men nu är han tillbaka i full tävlingsform :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0