Så typiskt...

Det blev ingen lektion idag, ingen ridning alls faktiskt... Och nu vill ni väl veta varför, jo, London har såklart blivit skadad. Tack vare snön så märker man ju de där små såren vilket jag antagligen inte gjort annars när det är päls över. Men iaf så hade han ju då fått en spark, antagligen ganska nyligen, och han var lite öm. Det var en bit över knäet på höger fram men inget märkvärdigt, han hade en liten bula där men drog i alla fall på sadel och sådär. Men när jag sedan började gå genom gången så började han halta. Suck. Han haltade inte något ordentligt utan gick mest stelt och försiktigt, som om han precis fått sparken och inte riktigt ville stödja på benet ifall det skulle göra ont. Men gick i alla fall ner till ridhuset, pratade lite med Gun och promenerade runt lite. Satte sedan på ett spritbandage (får se hur länge det sitter, är ju på ett dumt ställe) och lät honom gå in i boxen. Han var som sagt mest stel så inte riktigt halt, får se hur han ser ut imorgon men blir i alla fall ingen hoppning. Men som tur är så hoppar jag ju Elton så utan hoppning blir jag inte :D
På vägen hem åkte mamma och jag in på Hööks för att lämna in tränset jag köpte för några veckor sen på lagning (gick sönder första gången jag använde det) och så passade jag på att köpa ridspö (både dressyr & hopp) och ett par sporrar + remmar. Så nu behöver jag inte tänka mer på det :)
Plus att när jag letade efter bomullen i stallskåpet så hittade jag mina (nya) ridhandskar jag köpte på en tävling i höstas, plus en oanvänd nummerlapp. Tänk vad man kan hitta ibland x)
Bjuder på lite bilder från idag också ;)



Pownin styla lite för kameran ;)

Min bandagerade powni <3

En bandagerad Lilla D :)

Ridhandskarna + nummerlappen.

Shoppat ;)



Kommentarer
Rebecca

Har sådana vita handskar ^^.

Vilket snyggt täcke som "Lilla D" har :). Vart är det köpt ^^?

2010-03-03 @ 10:27:28
URL: http://sryttarna.blogg.se/rebeccah


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0