Tove goes veterinärassistent

Dagen började med en en timmes teater vid centrum tillsammans med klassen, sedan åkte jag direkt till stallet där jag bytte om, tog in Lilla D och London och ställde dem i sina boxar och sedan åt jag min lunch vid Eltons grejor med sällskap av Amanda och Martina :)
Veterinären var (såklart) försenad men vi som skulle ha veterinär väntade i solen utanför nedre stallet. Riktiga vårkänslor fick man av vädret idag!
Vet. kom tillslut och först var det fyra hästar som skulle ha vaccin, däribland Lillan så jag hjälpte till där och sedan släppte jag ut henne i hagen, sedan gick vi ned till utestallet där jag hälpte till med Enya som har ett rejält uppsvullet knä pga en tre centimeter djup broddspark (sticksår). Hon ville inte alls låta veterinären röra på såret men jag fick hur som helst springa lite med henne ute på stallplan och sedan fick hon lugnande så att vet. kunde undersöka, gav sedan henne två sprutor penecillin och skrev ut lite medicin. Söta Enya fick stå och sova i boxen sedan, så var det Londons tur att få tänderna fixade då :)
Det var inte mycket veterinären behövde göra men hon slipade till några små-vassa tänder, skönt att ha det kollat nu så behöver vi inte göra det på ett år :) Fick sedan göra rent utrustningen som använts till honom också, väldigt intressant att vara med när veterinären är i stallet, man lär sig en hel del :)
Han var så grymt söt efteråt, stod och hängde över boxdörren med huvudet, ögonen halv slutna och underläppen hängande (se bilden i förra inlägget), så grymt söt!!
Efter att han börjat piggna till lite och jag gjort fodret så fick han komma ut i en av de stora sjukhagarna och jag mockade, fixade vatten och så vidare. Sedan kom mamma för att hjälpa till att ta in alla hästar och sedan åkte vi hem :) En mysig dag i stallet med härligt vårväder :)

Kram, Tove



Kommentarer
Johanna

låter riktigt mysigt!

kram

2010-03-26 @ 17:50:16
Elin

Tackar :) Vilken söt ponny du har :)

2010-03-26 @ 18:26:25
URL: http://akiro.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0