Idag

Hejhej!
Jag har av någon konstig anledning mot ganska dåligt den senaste tiden, har ont i huvudet typ hela tiden och så :( Så idag blev det ingen skola, jag behöver verkligen få slappa lite och sådär, hoppas att huvudvärken släpper nu under dagen.
Ikväll är det hoppträningen för Lisen, känner mig egentligen inte speciellt taggad men tänkte titta lite på Ponnyakuten och då borde det bli bättre... Men måste verkligen försöka få in den där rätta känslan och få det att bara flyta på. Men London har blivit så mycket bättre i hoppningen nu än i början, trots att jag inte mådde så bra sist så hoppade han ändå över 110 utan att tveka! Älskade ponny <3 Nu börjar jag redan känna mig lite mer taggad nu när jag skriver om hoppning :P
Men jag antar att ni vill höra lite om lektionen igår, so here it comes!
Red fram i ungefär 25 min innan, ville inte riktigt ta drivningen och kändes liksom inte riktigt framåt så tog ett varv i varje galopp i ett friskt tempo för att få honom mer framåt. Började att jobba i traven för Gun sedan, kändes inte så bra från min sida och fick verkligen försöka använda skänklarna hela tiden, fast ändå inte. Får liksom inte bli klämmig höhö. Men sedan när jag fick mer grepp om yttertygeln och han kom i en mer ärlig form så kom framåtbjudningen lite av sig själv. Galoppen i slutet kändes underbar! Han gick skit fint och hade alla benen med sig (han kan slarva lite ibland) och lyssnade på alla hjälperna bra. Så jag är nöjd med slutet :) Han har även blivit mycket starkare i skänkelvikningen nu så det är bra. Jobbar mycket med skänkelvikning när jag skrittar fram ute om det är på bred väg för då får han med sig rumpan bättre och lyssnar mer. 

Nu ska jag bara slappa, hoppas ni har en bra dag :)
//Tove



Kommentarer
ebba

Glaaaad häst! :D Hur gammal är han egentligen? :)

2010-04-01 @ 18:16:06
URL: http://brejjk.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0