Hoppträning, Elton

Hoppade som sagt Elton idag men ska väl börja från början.
Fixade till båda ponniesarna när jag kom till stallet och tog sedan med London ned till ridhuset och promenerade runt där. Inte halt alls, inte precis stel heller. Gick normalt i både skritten och traven.
Han verkade lite missnöjd över att inte få hoppa, stackaren. Han var fortfarande svullen men inte öm eller så, tror mest att han har som ett blåmärke eftersom det inte är något vidare sår, han fick nog bara en lite ordentligare smäll. Och en sak som fick mig att skratta var att bandaget fortfarande satt på plats imorse, haha.Trodde verkligen att det skulle ha glidit ned men det satt visst klar. Men när jag sedan tog in honom gnäggade han mot mig, och då tänkte jag att han tänkte något i stil med "matte, kom och ta in mig. jag har en konstig blå sak runt foten". Så söt min lilla bebiz. Och då hade den ju iaf glidit ned.
Sedan borstade jag Elton, drog på utrustningen och gick ned till ridhuset med honom.
Promenerade igång honom medan banan byggdes, inte alls någon komplicerad bana, bara fem hinder men var flera med som inte hoppat på länge o sådär. Kändes lagom för mig eftersom det var första gången ;)
Travade igång både på fyrkantsspåret och på mindre volter runt hindrena för att få honom lite i arbete. Gick bra. Pigg som tusan i galoppen men hade faktiskt förväntat mig värre, haha! Började att travhoppa ett litet räcke med bommar på vardera sida. Gick bra, lite för springig men helt ok :) Hoppade sedan i galopp och det gick super. Hästen har ju ingen hals :'o Nä men seriöst, han försvann typ under mig när han hoppade haha. London hoppar så mycket större språng så det kändes väldigt ovant. Men gick iaf bra :) En långsida rusade han på väldigt mycket och gjorde kråkhopp över hindrena men när vi hoppade banan sedan gick det alldeles utmärkt :D Lisen tyckte att det gick jätte bra för att vara första gången, och han är ju dessutom väldigt olik London. Så jag är nöjd. Grymt kul att hoppa en annan häst!


Haha, suuuuddig

Haha, det här var bästa hoppbilden x) Fast ändå sämst

Lilla Sid var med också :D

Kram, Tove


Kommentarer
Martina

Haha, jag vet, man sitter typ på hans huvud, det finns inget mellan ryggen och öronen, haha! Ingen hals! ;D Han kämpar på ändå!



Men åh, vad kul att det gick så bra! :D Han behöver någon som kan hoppa ibland, jag är verkligen ingen hoppryttare, haha! Kul! :D Vem är det som fotat? :D

2010-03-03 @ 21:58:10
Ina Jacobsen

sv- Nämen tack så mycket! Vad glad jag blir :) Försöker så gott jag kan, gillar att fotografera så är ute en hel del med kameran ;) På så vis blir bloggen lite av en fotoblogg kombinerat med hästarna ;)



vad mysiga hoppbilder du laggt in, fjordingar är bara så fina!



ha de gott



2010-03-03 @ 22:41:13
URL: http://inajacobsen.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0