Dagen

Det har vart en ganska lång, men bra dag idag :)
Först måste jag bara säga GRATTIS till Amanda som VANN tävlingen idag! Grattis grattis!
Var ju som sagt på väsby och fotade deras klubbtävling i dressyr. Många fina ekipage och antagligen många nöjda ryttare! Var en liten ponny som hoppade över staketen ett antal gånger men ryttaren kämpade på mycket bra!
Det var inte precis fint väder, fan för snö säger jag bara! Jag som trodde att det äntligen skulle bli vår och så kommer det istället massor mer snö >.<
Men det gick bra för dem flesta och tyckte att både Orcus och Amanda gjorde riktigt bra ifrån sig!
De slutade på 65,9% och vann alltså LC:1 för privatponnyer (fyra starter).


Pristagarna bland privathästarna (ponny (Orcus) till vänster och sedan stora hästar)


Sedan åkte vi tillbaka till stallet :) Usch och fy för snön igen!
Fixade allting och tog sedan in en blöt London. Han blir så tjurig när man sätter på grimman när han är blöt bakom öronen så jag satte den runt halsen istället :P Han lyssnade iaf, trodde att han skulle gå iväg men lyssnade bra på vägen in och inne i stallet när jag ställde upp honom i gången :)
Torkade honom lite, satte på utrustning och gick sedan ned till ridhuset där jag satte på musik. Red först själv innan två andra ekipage kom in men lätt att rida i alla fall :) Men helt klart skönast när man är själv!
Red ett lite hårdare dressyrpass, gjorde lite olika övningar, serpentinbågar, halter, tempoväxlingar, skänkelvikning, förvänd galopp och vanligt arbete på volterna. Rätt mycket, haha. Men fick det hur som helst att flyta på, koncentrerade mig mest på att få honom lösgjord och mjuk.
Kändes nästintill hela tiden fin, speciellt i slutet då han verkligen släppte till och lyssnade bra. Red utan stigbyglar nästan hela passet, känner att jag kommer ner bättre i sadeln då och får mer kontakt med skänklarna. Nöjd i alla fall ;)
Längtar tills han blir starkare, kommer bli jätte fin då :) Men det är helt enkelt bara att kämpa på med dressyren och glädjas åt alla framsteg :)

Kram, Tove





Kommentarer
OrcusAmanda

Jätte fina bilder Tove och taaaack :DDDDD

2010-03-21 @ 18:50:46
Johanna

jättefina bilder:) låter som en bra/rolig dag :) <3

2010-03-21 @ 21:47:09


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0