Dagens ridpass

Musse: Hoppade honom i ridhuset. Angela och Malin tyckte att jag skulle få lite utmaning så dem ställde fram vattenmatta och plastmur :P Tog en halvtimme att komma över vattenmattan och då mosade han stackars Angela. Muren gick lite snabbare och sedan hoppade han avslappnat, fick för sig att vattnet var läskigt när vi hoppade från andra hållet också. Han kommer nog ha lite träningsvärk i rumpan imorgon för han backade runt i hela ridhuset för att han var så stressad av vattenmattan, reste sig lite och höll på men sen blev han lugn :) Höll på att åka av ett par gånger men det är bara att hålla i sig ;) Han behöver nog lite mentalträning när det gäller hinder, innan har han ju varit helt livrädd för bara vanliga bommar (därför hoppar jag honom bara lågt) men han börjar bli mer avslappnad nu och bjuder mer själv.

London: Skrittade ut 40 min på hacket.


 Första gången jag hoppade Musse :)



Kommentarer
Abcde

jätte fin blogg! ;P

2010-08-04 @ 21:32:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0