Dag 2 för Martina och London

Idag har det varit en lång dag. Har varit på tre olika stall och ridit en häst på varje stall. Om jag hade åkt bil emellan hade det väl varit helt ok, men nu åkte jag runt med olika bussar och det tar sån tid. Jag behöver mitt körkort! :)


MEN! Började dagen med att klockan 8 vara ute i Skånela och rida på Oscar.



Oscar är en ponny från Holland som jag har ridit in själv. I dagsläget så är det fortfarande bara jag som ridit på honom eftersom han har lite, hrm.. Mentala problem. Han har råkat lite illa ut innan han kom till det här stallet, 2006, så det har tagit ett bra tag att få igång honom, det är egentligen inte förrän nu som man kan rida honom normalt. Men men, han är en fin liten ponny! Någon som vill köpa?
Idag har han och jag iallafall ridit lite dressyr och sen ridit ut ensamma för första gången! Han skötte sig kanonbra, skyggade inte för någonting och var hur cool som helst. Nöjd Martina.

Därifrån vart det bussen till väsby station där jag bytte och åkte ut till vallentuna och Grana, där jag skulle rida London.



Idag hade jag bestämt att London och jag skulle rida ut och så blev det! Det var livat, folk hade skrattat om dom sett mig!
Hursomhelst så red jag runt lite på slingan först och skrittjobbade honom lite. Först satte han emot och ville tjafsa, men han gav sig rätt snabbt. Han fick en liten dunk av skänkeln, sen var han snäll och lydig, haha. Red lite halt/skritt för att han skulle bli lite uppmärksam på mig. Lyssnade bra, det gjorde han. Sen red jag in i skogen och tänkte först att jag skulle rida bilrundan, så jag red upp för backen inåt i skogen.

Där på ett ställe så är det väldigt tätt med ett par björkar så man får skydda sig lite när man rider igenom där. Jag blundade och red på. Kände hur det började krypa på armarna. Slog upp ögonen och ser att mina armar är heelt gröna! Det var HUR mycket små gröna insekter som helst som kröp över HELA mig och HELA London.
Jag vet inte vad det var för insekt, men små och lite gröngenomskinliga, hade små vingar.
Men det var alltså så äckligt, det var som om jag hade en grön tröja helt plötsligt. Jag bokstavligt talat kastade mig av London, viftade och pep, försökte få bort alla från London och mig själv. När jag såg att det satt fullt av dom på mina axlar så stod jag inte ut och drog av mig tröjan och försökte vifta av dom.
Måste sett otroligt dumt ut, haha. London brydde sig inte ett smack utan stod och åt gräs medan jag flög omkring utan tröja och viftande. Otroligt äckligt var det. Uuuuuusch.



Sedan vågade jag inte rida längre in i skogen, haha, jag blev så äcklad. Så jag red i skogskanten en ganska bra bit och kom till sist bort till en travbana. Jättefint underlag, men jag vågade inte rida där utan att fråga någon. Men fin såg den ut.
Blev längs vägen en stund, sen in i skogen igen. Red i skogskanten en liten stund och precis i en liten kurva så tvärnitar vi plötsligt och hamnar öga mot öga med en älg. London stod helt blickstilla, kanske lite chockad, haha. Älgen stirrade tillbaka och vände sedan och travade iväg in i skogen. London ville inte gå på en gång så där stod vi någon minut, haha.



Väl inne i skogen så red vi bilrundan bak och fram. Och herregud, vad mycket blåbär det fanns! London fick stå ut med att jag hoppade av och åt lite, men han verkade rätt nöjd, han fick ju gräs ju!
Efter detta så kom jag ut vid slingan igen och travade och galopperade lite, han kändes fin! :D



När jag var klar med London, så tog jag återigen bussen och åkte till Väsby för att sen vandra upp till stora wäsby. Där skulle jag rida ut på Hatten tillsammans med min förra medryttare Olivia som också skulle rida en häst där.
Här är några bilder på Hatten.



Hatten en är valack som tävlat en del i hoppning, men går väldigt fint i dressyr och terräng. Söt häst.

Olivia och jag red ut och så red vi ut och red bort till Lövsta :) Dom har byggt en galoppbana som vi får rida på. Den är jättefin, bra underlag och ganska lång så man kan sträcka ut i galopp utan att behöva stanna. Jätteskönt :)
Så där red vi två varv, ett åt varje håll. Hatten tyckte det var kuuuul!
På tillbakavägen så gick vi över en lite träbro och precis där så fick Olivias häst Rut för sig att sparka bromsar under magen. Herregud, vad hon hoppade runt! Hon sparkade, hoppade och flög. Olivia fick hoppa av och då knuffade Rut henne och gick iväg. Jag fick slänga mig av Hatten och så fick jag tag på Rut som kommit upp bredvid Hatten. Jaa, oj vad hon flög. Vi red tillbaka och så red vi en stund i ridhuset.
Hatten kändes lite oengagerad och lat till en början, men han har precis gått ut på bete och stått i två dagar så ja. Så kan det gå! Efter en liten stund kändes han fin iallafall, så det var bra!


Lång dag. Imorgon blir den längre, för då ska jag till fyra stall istället för tre. Hur ska det gå?

Kram, Martina


Kommentarer
Tove - Ridsport, Foto & Vardag

HAHAHA. Ja, det är tur att London är så snäll! Och dem där insekterna är såååååå äckliga, får typ panik när man ridit där ;o Lycka till med dem två återstående dagarna och hoppas ni har kul tillsammans :D

Kram, Tove

2010-07-06 @ 20:28:56
URL: http://londoninmyheart.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0