Onsdagen

Hejhej!
Hann inte blogga igår så det blir idag istället, hoppningen gick iaf SUPER BÄST! Tror att det var för att jag tuffade till mig, vi hoppade något enstaka hinder på 1m och det kändes inte det minsta högt. Lisen tog inte fram så mycket hinder men det tyckte jag ändå var lagom och hon sa att det var bra övningar för att bygga upp hans (och mitt) självförtroende. Till att börja med så red vi små studs på lilla diagonalen, det var sockerbitar, hinder, sockerbitar med lite kortare avstånd emellan och London tyckte det var jätte kul. Sedan var det en kombination med ett galoppsprång emellan, jag körde på gas-tekniken där och han hoppade lätt över utan att tveka, oxern där hoppade jag 105 cm. Sedan var det nästa långsida där det var tre hinder, räcke, räcke, oxer med tre galoppsprång emellan alla och även det gick jätte bra. Hoppade dem runt 80-90 cm. Kändes jätte bra i själva hoppningen men ville inte riktigt lyssna under uppvärmningen i början men jag är riktigt nöjd!
Nästa vecka kommer ju Tusse torsdag-fredag, blir nog så att jag hoppar Orcus på torsdagen och sedan London på fredagen, vill inte hoppa London två dagar på raken, skulle ju kunna rida dressyr på honom ena dagen men jag behöver spara lite pengar nu när tävlingssäsongen snart är igång.
Sofia var gullig och kom för att fota, blev ju inte de bästa bilderna eftersom det var så pass mörkt i ridhuset men hon filmade lite också, videon kommer senare så ni får tyvärr vänta ;)

Tack för de fina kommentarerna om täcket också! :) <3

    


Kommentarer
sofia

Min snygga hand är med på den första bilden :)<33

2010-01-21 @ 15:48:10
URL: http://sofjaoh.blogg.se/
Elin

Fin blogg! :)

2010-01-21 @ 17:06:47
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Anonym

Är bilderna från länge sen? :O

2010-01-22 @ 23:17:28
Anonym

Är inte det där Flimmra? :O

2010-01-22 @ 23:18:08


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0