Dagens ridpass..

Det blev dressyr idag trotts allt, hade ingen lust att rida ut själv :/ Men riktigt nöjd!
Hade ridhuset helt för mig själv så passade på att utnyttja det! Dessutom satte jag på musik också!
Värmde först upp normalt i skritt och trav och sen började vi jobba med små volter i hörnen, kändes mjuk och fin i båda sidorna så sen gav jag mig in på att öka på diagonalen vilket jag är mer än nöjd med, tidigare har han bara dragit upp huvudet så fort han ökar men nu gick han riktigt fint även i ökningen! I galoppen jobbade jag mest med att få honom mjuk vilket funkade bra (:
Dressyrtävlingar, here we come!

I kväll blir det bio igen, ska se Alvin och gänget 2 (me love) med Nicole (:

Kram, Tove


 I höstas när jag tävlade på Sollentuna Ridklubb fick London följa med
 hem till oss och äta hö i trädgården, det tyckte han var myspys (:



Kommentarer
STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen. Vinn en ridhjälm!

Hej! Superfin blogg du har!

Kika gärna in på min blogg som är den tredje största hästbloggen i Sverige.

Och missa inte tävlingen där du kan vinna en ridhjälm!

2010-01-05 @ 21:29:45
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
linda

Okej =)Jag har precis fått en ny ponny som kräver en del arbete men annars så har jag tävlat på min C-ponny jag hade :))

2010-01-06 @ 23:23:38
URL: http://lindagustafssoon.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0