Dagens ridpass

Hejhej!
Det blev alternativ 1 idag i alla fall, kände att jag faktiskt behövde rida igenom honom ordentligt. Började med att skritta fram och sedan travade jag igång på stora volter och sedan lade jag in lite galopp på volten för att få igång honom bättre och sedan till det egentliga arbetet, började med mycket diagonaler och lite skänkelvikning där också och sedan jobbade vi mycket med serpentinbågar (lite tips om övning här) och då man passerar medellinjen ska man sakta av till skritt, göra halt eller bara göra en enkel halvhalt, jätte bra träning för att få hästen att lyssna! Men det gick i alla fall bra, jobbade även lite med förvänd galopp och det gick riktigt bra! Sen på slutet lät jag honom jobba på i en riktigt låg form för att sträcka ut rygg och hals och det gjorde vi i både trav och galopp sen var det bara att skritta av (: Allt som allt red vi i 1h och han blev faktiskt ganska svettig (dags att klippas igen??).
Efteråt så frisserade jag honom lite, men bara lite enkelt sådär, klippte lite och ryckte lite men ja, lite resultat syntes ju allt!
Sedan när jag släppt ut London igen, mockat och fixat maten så hämtade jag in Hebbe för Iffa frågade om jag ville skritta honom lite i ridhuset så det gjorde jag, blev ungefär 20 min.

Pappa var där när jag red Hebbe så tvingade honom att fota lite med min mobil..



Kommentarer
super ponnie

sv: tack=)

2010-01-10 @ 22:05:22
URL: http://superponnie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0