Dagens ridpass 26/12

Markarbete idag då :)
Det vi byggt såg ut på följande sätt: Fyra upphöjda bommar med kort avstånd, fyra bommar med långt avstånd och fyra bommar med kort. Sen trestuds med ganska kort avstånd och en oxer med galoppbom innan.
Jag blev förvånad över hur fin London kändes eftersom jag inte ridit dressyr på över en vecka, kanske till och med två. Jag började redan i skritten med att flytta ut hans rumpa från väggen vilket verkligen är lösgörande för honom, det enda svåra är att få honom att vara rak men men :p Gjorde det lite i trav också och i vänster galopp var han jätte fin! Lugn och avslappnad med en rund fin galopp och i rund form. Trevligt!
London tyckte det var jätte kul med bommar men försökte smita undan genom att hoppa över istället för att lyfta fint på fötterna, men det löste sig bra och han gjorde så småningom det han skulle.
Sen hoppade vi studs där London höll på att hoppa mig ur sadeln, haha! Han bara flög över och höll typ på att krascha mitten hindret. Men det gick bra, hoppade där några gånger innan jag även tog oxern ett par gånger på som max 80cm och det kändes bra.

Jag måste verkligen hitta det där mellanläget med stödet i hans mun och idag kändes det bra, jag får inte hålla för hårt för då blir han för ihoptryckt men inte heller för lite för då blir han osäker. Men idag kändes det bra!

Två bilder från idag tagna med nya objektivet :)




Kommentarer
Martina

Det var kul :D

2010-12-26 @ 18:01:32
Rebecca

Jag kör frågestund på bloggen! Skriv en fråga!



http://rrebeccak.blogg.se/2010/december/fragestund.html

2010-12-26 @ 21:00:17
URL: http://rrebeccak.blogg.se/
Emma

åh, älskar första bilden! :)

2010-12-26 @ 22:51:01
URL: http://emmasol.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0