1 december och skitkallt!

Hejsan!
Jag stod nog i en halvtimme och försökte få ut styltorna (snarare is än snöstyltor) ur Londons hovar. Han kunde ju knappt gå stackaren! Till slut tog jag in honom i spolspiltan och hällde varmvatten i hovarna, tills isen släppte och det gick att kratsa. Sen red vi i ridhuset! Skrittade fram ett tag och jobbade sedan med att ställa och böja honom.
Vi var ensamma i ridhuset, super skönt, så jag passade på att rida mycket serpentiner, mellantrav på diagonalen, lite åttor samt mycket på fyrkantsspåret. London var jätte mjuk och fin, mycket mer avslappnad än han varit på länge. Följsamt och rytmiskt men lite för pigg var han.
Sen i galoppen var han jätte fin! Han behövde några varv innan han började slappna av men sen galopperade han jätte fint i en rund form och hade med sig bakbenen. Det var lite roligt, när vi galopperade på spåret så bytte han helt plötsligt galopp, och då tittade jag ned på mina ben, och mitt inre ben var lite längre bak! Haha, kul när hästen är så lyhörd, och väldigt skönt för kiropraktorbehandlingen hjälpte verkligen :)
Så vi jobbade lite med att fatta fel galopp, han fattade precis den galoppen jag ville men försökte byta i svängarna.
Gick till och med att jobba honom lång och låg i alla gångarter för första gången på någon månad, han var jätte mjuk och sökte sig verkligen nedåt. Härligt.
Jätte nöjd, kändes bra :D




Kommentarer
Jessica

har du inte snösulor då? :/ inte kul med så mkt under hovarna :/

2010-12-02 @ 14:30:34
URL: http://jessicajosefsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0