V. 34

Måndag: Tömkörning
Tisdag: Medryttare
Onsdag: Gällsta rundan
Torsdag: Slingan, ev lite dressyr.
Fredag: Medryttare
Lördag: Uteritt, galoppjobb
Söndag: Uteritt

Blir mycket uteritter under den kommande perioden, till stor del för att London trivs så bra med det och nu börjar jag även kunna få igenom honom även då, vilket har varit lite svårt tidigare då han försökt dra alldeles för mycket så fort jag tagit tag i honom och sedan galopperat på tvären. Nu är han mycket lugnare och stabilare och därför lättare att arbeta, och ett pass galoppjobb i veckan ska jag helt klart lägga in då det är riktigt nyttigt, då jag jobbar med ställning i galopp, byten, övergångar och lite olika skolor ute på ängar, det är riktigt nyttigt för oss. En annan anledning till att vi kommer rida ut så mycket är att jag verkligen vill passa på så länge det fortfarande är ljust när jag åker till stallet, det underlättar ju en del ;)


Härlig uteritt i vintras :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0