Nu får ni veta vad jag skulle göra ;)


 Jag har varit på Stora wäsby och hopptränat! Jag ska nämligen rida andra omgången i Div II som går på Roo gård 25/9, så då blir det två LC (om jag får rida för laget förstås, annars en) Men över till träningen, eftersom den var gemensam för allsvenska ryttarna så sponsrade klubben, super bra ju ;) Började med att värma upp över upphöjda bommar i trav och sedan galopp, i galoppen var London något exalterad och halvt studsade fram ;p Sedan hoppade vi lite mer ordentliga hinder och då blev han något mer fokuserad men efter linjerna så gjorde han sina små bocksprång, som inte är mycket till bocksprång ;p Red även lite omhoppningssvängar, till och med på en trippelbarr vilket jag brukar ha fobi för, men det gick super bra och han kändes följsam. Det började ösregna när b-ponnysarna skulle hoppa bana men lagom till att vi skulle hoppa blev det uppehåll, perfekt ;) Banan låg väl på 95 ungefär, och det gick jätte bra :)  I kombinationen så rev London ned hela a-hindret pga att han bet tag i bettet innan och jag inte riktigt hann få ihop honom igen, men resten gick jätte bra :) Hoppade om kombinationen och då gick det jätte bra, han var fiin :) Kändes mjuk och följsam och gjorde sitt jobb. Super kul träning också, mycket trevliga SW människor :)

Vill jätte gärna vara med på omg 1 men jag har ju anmält mig och sådär till Uppsala så det blir den tävlingen den dagen istället, men omg 2 är jag med på, och sedan missar jag finalen >.< Om vi nu går vidare ;p men den går iaf den 30 oktober och då sitter vi på planet till Kina. Men i vår ska jag defintivt vara med! :D



Kommentarer
Martina

Sa du var pa mitt jobb alltsa ;D Jag ar pa semester nu, men nar jag kommer hem sa borjar jag jobba heltid dar. Sa kom pa mer hopptraningar :D

2010-08-29 @ 19:50:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0