Dagens ridpass

Idag provade jag kimbelwick bettet på London.
Han verkade vara lite irriterad av det precis när jag tränsade honom men så fort vi kom ut var det inga problem och han verkade tycka det var okej. Dock tyckte inte jag att det låg 100% i munnen på honom. Red i alla fall på slingan, med sällskap av Therese i början. Jag behövde knappt hålla i tyglarna, London böjde typ överdrivet på halsen och tryckte typ in mulen i bogen >.< Men fick honom att slappna av och gå lite mer normalt ganska snabbt och sedan kändes han ganska fin och mjuk. Han var lätt att hålla rak på det bettet så funderar på om han skulle trivas bättre på ett rakt bett bara, fast det blir väldigt snällt :P Men kände att det blev lite för mycket hävstång för London som för det mesta är väldigt mjuk, ska försöka få igenom honom ordentligt på det tredelade nu så får vi se hur han känns i slutet av veckan. Ev. att jag har pessoat på mittenringen när jag hoppar, men vill helst fortsätta rida på tränsbettet så ska kämpa på (:

Kram, Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0