Dagens ridpass

Dressyr i ridhuset.
London kändes som en stel giraff i skritten så fick verkligen jobba med att få honom avslappnad, men det gick mycket bättre än igår. Traven kändes han faktiskt helt okej i redan från början, vill gå och vrida halsen till vänster på något konstigt sätt så kämpade med att få honom mer rak i halsen och sedan flyttade vi på volten precis som igår. Jobbade lite så, skrittpausade lite och sedan blev det galopp. Här var han rent av stark, kändes som om han bet tag i bettet hela tiden för jag hade inget att säga emot om. Och min nacke klarar liksom inte av för mycket dragkamp så när jag fått igenom honom hyfsat fick jag ge mig. Jobbade även med att rakställa och korta lite men då blev han bara värre och höll på. Men det är bara att jobba på :)

Ska prova ett kimblewick bett i nästa vecka, kanske ska börja hoppa på det nu när han har börjat bli sådär stark, som sagt så klarar inte min nacke för mycket dragkamp.

Kram


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0