Hästar i mitt liv

Allt börja på ett arabisk fullblod, Chemal, född 1998.
Jag red honom första gången sommaren 2007 då vi var
nere på Öland och jag ville helt enkelt prova att rida.

Jag måste erkänna att jag blev väldigt rädd när jag såg honom,
han var stor och såg lite läskig ut. Men när jag väl hade lärt
känna honom lite så tyckte jag om honom.
På honom lärde jag mig det mesta, jag lärde mig att trava,
att rida en häst i form och att hoppa bana samt terränghinder.
Han var den första hästen jag galopperade på en sommaräng
och jag tyckte om honom jätte mycket.

Efter att jag ridit honom den sommaren började jag även
på ridskola men det är en annan historia.
Sommaren året efter så åkte jag tillbaka för en veckas ridläger
och sedan i September åkte vi ner över en helg och jag red honom
varje dag. Från början var det meningen att jag skulle köpa honom,
han var för pigg för ridskoleleverna och de ville sälja honom. Men dagen
efter att vi bestämt oss så hade de även bestämt sig för att behålla
honom. Nu är han till salu igen av samma anledning.
På sätt och vis är jag glad att jag inte köpte honom, han var ingen häst
jag skulle kunna tävla med, dessutom var han 149 cm, det vill säga precis
över d-ponny strecket.
Men han kommer alltid ha en väldigt speciell plats i mitt hjärta <3


Sammy var en väldigt mysig och personlig Arab valack importerad från USA,
född 1994 som jag blev skötare på vintern 08.
På gården där han stod lärde jag mig allt som
har med hästskötsel att göra, jag lärde mig att ta ansvar och att själv sköta
alla sysslor i stallet. Under våren började jag även rida honom. Han var en riktigt
mysig ponny som älskade att bli ompysslad. Han var ganska seg att rida och jag red
oftast på deras ridbana, det tyckte han inte var så kul. Men de gånger jag red
ut var han pigg och glad. Red honom i ungefär ett halvår, i det stallet lärde jag mig att
hantera olika sorters hästar och mycket mycket mer, sånt som man aldrig fick
lära sig på ridskolan.


Wonder Boy har jag skrivit ett helt inlägg om här.
Men han var hur som helst en c-ponny som jag hade på foder oktober 08 fram till
juni 09 och på honom utvecklades jag något enormt inom hoppningen, han
var en riktig super ponny att lära sig på. I dressyren var han stel men mot slutet av
vår tid tillsammans var han riktigt fin, min älskade lilla Boyzan <3
Han var en renrasig connemara född 1991.


London är ponnyn jag har nu, jag har ägt honom sedan juni 09 och förmodligen fem år till.
Med honom är mitt långsiktiga mål regional hoppning och fälttävlan.
Han blir lätt osäker på tävling men det håller på att försvinna nu.
Han är född 1996 och importerad från England 2002, har sedan dess haft samma ägare i sju år
och hoppas att han ska stanna hos mig lika länge och ha lika många framgångar :)


Det här blev bara lite kort om de fyra viktigaste hästarna, något
lite extra kanske kommer :)
Kommentera gärna :>



Kommentarer
Matilda

Så söta hästar =)

2010-04-23 @ 08:07:45
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/
Soffan

gulliga ;) ja måste följa med någon da till stallet!!!

de e så roligt att rida :D :D



ses imorron

2010-04-27 @ 19:24:18
URL: http://mywaytowardslpga.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0