Tävling hela dagen ;)

Nu är jag äntligen hemma, har varit det i sisådär 40 minuter och har hunnit äta och duscha.
Det blev en lite längre tävling än planerat men det var ju fint väder så det gjorde inte så mycket. Jag fick många fina bilder på ett flertal ekipage under dagen :)
I första klassen, LA:1, blev Guinita spänd, hon kan ju vara lite tittig och sådär och som jag skrev tidigare var det ett väldigt tittigt ridhuset. "Publiken" satt nere på ridhusunderlaget och det var lite läskigt tyckte de flesta. Men hon avslutade den ritten på runt 60% (vinnaren hade bara 64%). Men i andra klassen gick det bättre och då avslutade hon som trea :D Det var en LA:2 och alltså ett ganska klurigt program men hon slutade på 65,35% och var nöjd med den ritten. Nitan höll båda förvända och gjorde fina bakdelsvändningar vilket många hade svårt med.
Såg också en häst som var halt men de fick fullfölja hela programmet, tyckte det var konstigt att ingen avbröt :/ Men domaren pratade iaf med ryttaren efter.
Men vi kom tillbaka till stallet tjugo i fem (vi hade räknat med att vara tillbaka mycket tidigare) och då fixade jag allt till London och sedan tog vi en promenad runt ängarna. Kände mig tvungen att låta honom skutta lite över en stock så det fick han :) Han var så snäll och duktig så :p
Sedan gjorde jag honom lite tävlingsfin och sen fick han bara gå in i boxen, slappa och äta :)
Packade ihop allt till imorgon och åkte dårå sedan hem ;)
Bilderna från idag kommer antagligen i ett separat inlägg ikväll eller ev. imorgon

Ni får önska mig lycka till imorgon ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0