Hoppträning

Det blev träning idag :)
Men London var smått skadad dock, han hade trampat sig på ballen vänster fram, det såg inte så roligt ut och blödde ganska mycket men han gick helt rent och brydde sig inte när jag skrubbade rent eller när man tryckte på det så vi satte bara en flexilinda runt om och sedan hade jag boots när jag hoppade och det gick bra :) Dessutom brukar ju inte trampskador göra så mycket ;p Och han är inte speciellt känslig på dem ställena.
Lastningen gick helt problemfritt, både London och X-file gick på jätte snäll :>
Jag har lärt mig väldigt mycket idag, det är verkligen lärorikt att prova olika tränare, alla tittar på olika saker osv.
Men det gick bra, London var lite småtrög i travarbetet i början men kom sedan igång sen ;)
Han hoppade fina språng större delen av träningen, fick ett antal stopp men det hade Robban en bra förklaring på, vilket jag faktiskt aldrig fått tidigare. Fick hoppa ett par hinder på slutet utan skyddsväst för Robban märkte att jag lätt låser ryggen i ett läge när jag har västen på för att det tar emot. Har en del saker att förbättra nu som jag ska jobba med under veckan samt försöka se till att fixa på tävlingen på lördag, känner mig lite mer taggad nu också, det är bra!
Jag och Jojjo hoppade ensamma på den stora ridbanan så det var jätte skönt! Det var inga svåra hinder, bara fem stycken och vi jobbade mycket med ställning i svängarna, lite snäva svängar och även rakriktning på diagonalen och sådär. Jag är nöjd, har lärt mig en massa :)
Mål för min del är att försöka sitta mer tillbakalutad och höja handen så att han faktiskt inte får någon chans att stanna, det måste jag försöka komma ihåg, trots att jag har den stela västen på mig!
Däremot fick jag också mycket beröm, han tyckte att jag red jätte bra och hade skit bra balans (han uttryckte sig precis så) och det gjorde mig jätte glad, då blir man mer taggad också. Kul att höra :D Men kritik är såklart viktigt också ;p
Kommer nog åka dit om några veckor igen för att träna för Robban, tyckte han var en bra tränare och dessutom är det kul att träna för lite olika, och hoppa ute är ju grymt kul också ;>

Snön som kom på förmiddagen har nu nästan försvunnit helt så vi kanske får en vår i alla fall?

Imorgon ska jag och Emma rida ut tillsammans, en av oss ska rida London och en av oss Elton, sedan på kvällen ska vi gå på bio :) Vi har inte träffats på jätte länge så det ska bli kul ;>

Kommer en veckoplanering senare ikväll :P
//Tove


Kommentarer
Martina

Vad roligt! :D Jättekul att det gick så bra! :)

2010-04-05 @ 21:49:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0