.

Hejhej!
Jag kom hem från stallet för ungefär en halvtimme sedan.
Vi åkte till Granngården först där vi köpte havre, betfor, mineraler och b-vitamin, sedan åkte vi till stallet.
Frida och Jojjo fick prova Ilonas dressyrsadel på London, den satt bra men var lite för lång (17,5") vilket var synd. Annars hade den nog kunnat funka alldeles utmärkt. Men jag borstade av honom lite lera och sedan kämpade pappa och jag med att få bort leran som satt stenhårt runt hovarna, den hade torkat halvt och då blir den sådär väldigt hård, inte bra. Men det gick, gjorde rent såret, han var lite irriterad idag men det förstår jag, det är lite små djupt så det är bara att se till att hålla det rent eftersom han varken haltar, går besvärat eller är stel. Och så är det på ett sånt ställe där det inte händer så mycket :P
Nu har han iaf fått massa påfyllning av mat, yey!

Imorgon ska jag rida dressyr, har inte bestämt om det blir i ridhuset eller utebanan, kanske utebanan men det är ju rätt hårt där på vissa ställen så får helt enkelt se, men skulle ju vara riktigt skönt att rida ute!
Men jag tänkte ta en välförtjänad sovmorgon imorron och sedan åka till stallet när jag tycker att det blir lagom, har ingen stress imorgon men tänkte ta med mig båda tränsen + tyglarna hem och smörja, mycket roligare att göra det framför tv:n ju ;>

//Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0