Dagens tävling

Jag är både nöjd och missnöjd med tävlingen idag ;p
LD: London lyssnade bra på både framridning och framhoppning, hoppade fina, mjuka språng och var lagom framåt. Väl inne på banan flög han över ettan (yey) men vid tvåan var jag tvungen att lägga en volt, han tippar gärna mot vänster (hindret låg i början av diagonalen efter en vänstersväng) och jag kände att han började stå emot så jag valde att lägga en volt istället, sedan flöt resten av banan på jätte bra. Var så stolt över min lilla bebis efteråt. Avslutade då den rundan på fyra fel, jag är nöjd, det var trots allt mitt fel att det blev som det blev.
London fick stå i trailern ett tag och äta hö, vi åt lite och fotade mellan klasserna :)
LC: Kändes lite seg först på framridningen men när vi väl vara inne på framhoppningen släppte det och han var pigg och alert, väldigt taggad ;) Hoppade riktigt fint och mjukt över alla hinder på framhoppningen, tog lite stora språng ibland men det gjorde inget. Väl inne på banan gav jag honom ett ordentligt rapp med spöt för att få igång honom och då tjurade han ihop, flög över första hindret precis som i klassen innan men lade in en sådan där snygg tvärnit på tvåan, flög över trean, fyran, femman och sexan men stannade sedan på sjuan två gånger så det blev en uteslutning, men hoppade ettan efter för att avsluta med ett bra hopp och det kändes bra. Jag kände att han verkligen blev tjurig där, han sparkade lite med bakbenen och hade öronen slickade bakåt, vilket han även hade i en del av sprången. Liten tjurponny.

Sammanfattning: Jag är nöjd, speciellt med min egen prestation då jag kände att jag verkligen kom till ridning i båda klasserna, speciellt är jag nöjd med framridning och framhoppning då jag tyckte att jag lade upp den väldigt bra och ja, det kändes bra :D Det som hände i Lc:n, dvs att han blev så tjurig fanns det inte så mycket att göra åt, men kom iaf över första hindret utan problem så jag ;p

Svårigheter: Banorna idag var ganska svåra, eller både ja och nej, för London var de det. Det var långa galoppsträckor mellan hindrena = London får lite för mycket tid att tänka. Sedan var det ganska snäva/ordentliga svängar och det gjorde att London blev lite osäker, men jaja, bra erfarenheter kallas det!

Tack så jätte mycket till Elin som följde med som hästskötare och fotograf hela dagen!
Även tack till pappa, lillebror, Emma och alla andra snälla människor :)

Skrittar fram :)

Galopperar lite :)

Framhoppningen, räcke :)

Framhoppning, oxer :)

Galopp inne på banan, LD (bilderna blev suddiga, han flöt ihop med underlaget)

Nöjd häst efter en godkänd runda ;)

Micaela och Phoebe :)

Ida & Winnica :)

Nell och Black Jack :)

LC :)

LC :)

Har lite bilder på en del ryttare, kategori b samt början av kategori c i LC:n så bara att säga till så kollar jag upp ifall jag har bilder.
Imorgon kommer jag fota större delen av storhästarna på Sollentuna så även då är det bara att säga till, kommer ladda upp med mer bilder då dessutom! :)



Kommentarer
Matilda

Snygga bilder =) Jag tycker det ser bra ut =)

2010-04-10 @ 20:34:09
URL: http://eklundmatilda.blogg.se/
Ida

sv: tack, din blogg var också fin:) Ha en bra lördag kväll;)

2010-04-10 @ 20:49:04
URL: http://topclass.blogg.se/
STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

Hej!

Bor du i Stockholm och gillar hästar?



Söndagen den 11 april kl. 11.00-14.00 har vi köp, sälj och bytesdag på Ekeby Säteri. Det blir som ett loppis och ni är varmt välkomna att komma dit och fynda!



Det kommer säljas allt ifrån hästsaker till kläder till inredning. Det passar helt enkelt till alla!



Vägbeskrivning till Ekeby Säteri



Från Stockholm

Åk väg 73 förbi Globen mot Nynäshamn.

Tag avfart mot Tungelsta och sväng höger.

Efter ca 2 km tag vänster mot Ekeby Säteri.



Från Nynäshamn

Åk väg 73 mot Stockholm.

Tag avfart mot Tungelsta och sväng vänster.

Efter ca 2 km tag vänster mot Ekeby Säteri.





Från Södertälje

Åk väg 225 mot Nynäshamn.

Vid Stora Uringe, tag av vänster mot Tungelsta.

I Tungelsta tag höger i T-korsningen framför stationshuset

Tag sedan vänster över järnvägen.

Håll sedan höger och passera Tungelsta Ridskola på höger sida.

Åk ca 3 km, tag sedan höger mot Ekeby Säteri.



2010-04-10 @ 21:55:42
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
N

Sv: Hahahaha, vilken stil vi har ;D

Hur många fotade du? Om du har lust får du väldigt gärna skicka dom till mejlen som står på min blogg :)

Sa hej till dig på parkeringen men ja tror inte att du fattade att det va jag ;)

2010-04-10 @ 22:14:51
URL: http://blackijacki.blogg.se/
fridan

åh tack så mkt! alltid kul att designen får godkänt :)



kul med massa bilder och bra att du är nöjd trots en uteslutning!

2010-04-11 @ 14:38:15
URL: http://kaloescha.blogg.se/
Boråsryttaren

hoppas du har haft en bra helg :D

// http://borasryttaren.blogg.se

2010-04-11 @ 17:53:39
URL: http://borasryttaren.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0