Dagens ridpass

Jag åkte till stallet redan imorse, var där kvart över nio. Fixade allting och tog sedan in London, det var fullt i gången så satte fast honom i Gideons box längst ner istället (eftersom jag lagt in mat i boxen) och han stod så snällt där och tittade in i boxen. Gick sedan ned till ridhuset med Iffa och Jojjo som skulle hoppa, red fram ordentligt innan jag började jobba honom i form, krävde inte så mycket egentligen, ville mest ha framåtbjudning. Red mest medan de andra byggde banan och tog även två skutt i varje galopp över sockerbitar (c.a 50cm). Blev en ganska snäv sväng in på dem så London taggade till och hoppade mjukt och fint. Men sedan ville han såklart hoppa mer så han försökte rejsa runt lite, lät honom galoppera snabbt en långsida och sedan ville han såklart inte sakta av x) Men jag jobbade honom iaf i en låg form i galoppen och traven sedan när han lugnat sig.
Kändes fin idag, jag krävde som sagt inte så mycket, ville bara att han skulle lyssna på alla hjälper och det gick bra :)

Har gäster resten av dan (lillbrorsan fyller år + påsklunch) och även imorgon, så kan bli lite dåligt med uppdatering.

//Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0