Dagens ridpass

Idag blev det dressyrpass på ridbanan.
Började med att skritta ett varv runt sjukhagarna innan jag skrittade fram ordentligt på ridbanan. Han var stadig i formen och fin, även i traven var han stadig, blev dock lite missförstånd mellan oss ibland.
Och det där dumma vänster sidan säger jag bara! Jag börjar tröttna på att behöva bråka med den i början av varje ridpass... Men snart kanske det släpper helt och hållet. Han gjorde åtminstone ganska bra framdelsvädningar på en gång idag för vänster. Men jag fick ändå bråka lite med tygeln för det är så jobbigt när han hänger sig där! Och jag har lite för lätt att släppa högertygeln och då blir det dumt >.< Men löste det bra till slut i alla fall och han kändes jätte fin i slutet :)

Men sedan skulle jag ta bussen hem och buss-j*veln kom ju inte >.<
Hatar när det är så, så stod ute och väntade på bussen och frös i 50 min (!) (tänkte att bussen kanske skulle komma någon gång) plus att andra bussen kom 15 min sent. Så jätte kul. Men kom iaf till slut hem...
Resten av kvällen ska jag bara slappa för jag är super trött osv...


Finaste, jag älskar dig <3



Kommentarer
Ewa

Söt häst du har!

2010-04-20 @ 19:40:03
URL: http://saraconnemara.wordpress.com
Matilda

Så söt!!

2010-04-20 @ 21:16:10
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0