Dagens ridpass

Hann rida innan intaget idag och det blev ett 45 minuters pass nere på slingan.
Han var som vanligt lite segstartad, travade lite på långa tyglar innan jag började arbeta honom i skritten. Då blev han såklart mer framåt, red mycket skänkelvikningar fram och tillbaka över grusstigen och han lossnade i rumpan. Sedan gjorde jag ungefär samma sak i traven men var extra noga att hela tiden hålla stöd på yttertygeln. Gjorde lite framdelsvädningar och han ville inte lyssna på vänsterskänkeln men då blev jag sur och bankade till och sedan gav han sig, ibland får man vara jäkligt bestämd när man rider ponny!
Tänkte låta honom galoppera på långa tyglar för att få bära upp sig själv men då blev han ju så himla pigg så det var bara att ge upp det försöket. Han var något tung i handen i formen där men annars var han duktig :)
Tyckte jag fick igenom honom, han var lika mjuk i båda tyglarna i slutet så det var ju bra ;)

Imorgon ska jag hoppa i ridhuset, Angela och Alex ska också vara med :)

//Tove

Sollentuna i lördags. Glad ponyhest :) But lets ignore me ;>
Foto: Rebecka Jensen


Kommentarer
N

SV: Hihi, tycker ja me :D

Kan du säga lite va du tycker är bra å dåligt me SWFRK? Har hamnat bland toppen på min lista ;) <3

2010-04-16 @ 21:21:42
URL: http://blackijacki.blogg.se/
Matida

Fin bild =)

2010-04-16 @ 21:22:58
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0