Dagens ridpass

Idag red jag dressyrlektion i ridhuset för Gun.
London var lite loj, antagligen på grund av pälsfällningen.
Men Gun tyckte att jag red bra och att han har börjat förstå rätt nu.
Arbetade mest på volten i alla gångarter, lite med skänkelvikning på
diagonalen och även lite framdelsvändning.
Han ville inte riktigt lyssna på vänsterskänkeln så fick sitta och banka
lite i framdelsvändningen. Men tog i alla fall högertygeln helt okej idag,
vilket han annars har väldigt svårt för. Men lite loj och seg, verkade trött
och blev snabbt varm och lite små flåsig. Ridhuset var lite dammigt också
och det tyckte han var jobbigt.

Imorgon rider jag ut och på torsdag rider Elin :) 


Kommentarer
malin

vilken fin blogg du har :)

2010-04-14 @ 07:58:28
URL: http://malinsko.blogg.se/
Matilda

Hej. Jag ska fråga alla bloggar som jag läser om vad ni tycker om att jag ska starta en till blogg. En häst blogg som kommer handla om min häst och jag, om vår framgång och motgång..

Det skulle vara kul om ni kunde ge en åsikt!

2010-04-14 @ 08:20:44
URL: http://eklundmatilda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0