Nöjd ryttare och ponny

Idag har det återigen varit en bra dag, förutom att jag har haft lite ont i huvudet men det får ju inte komma ivägen!
Jag kom till stallet kvart i två och då bytte jag om och mockade, sedan passade jag på att fota lite. Inget vidare väder att fota i egentligen men det fick bli som det blev. Jag gjorde iordning höet och hinkarna och sedan följde jag med Therese när hon hämtade Hilli och fotade alla tjejerna i den hagen. Sen tog jag in London så han fick äta hälften av sitt hö och sin hink medan mamma och jag tog in resten av hästarna och sen så gjorde jag iordning honom. Hoppgjorden satt alldeles utmärkt så den red jag med. Lollo ledde runt London och Hebbe medan jag hjälpte till att bygga fram. I början av träningen var han väldigt jobbig, sprang iväg en del och ville inte korta stegen men sen när han hade fått springa av sig lite så blev det jätte bra, han fick lov att tänka och han kändes super. Det var bommar på böjt spår i galopp och travbommar som små serpentiner som vi red på i trav. sen hoppade vi låga plank på bågar och det gick super, han hoppade faktiskt inte sådär överdrivet stort som han ibland gör. Men han kändes jätte bra där och sen hoppade vi två oxrar som låg på ungefär 80 cm och det gick skit bra, jag var först lite osäker men han tog i och bara ' Du vet att vi kan, håll i dig'. Jag fick faktiskt till den där riktigt braiga hoppsitsen över oxrarna så det är jag nöjd med, är i största allmänhet nöjd med lektionen, inga stopp och en fin ponny med nöjd ryttare helt enkelt!

Bilder kommer i ett separat inlägg! (:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0