Hiss & Diss










Snö!
Snö är riktigt mysigt, dessutom blir det mycket ljusare ute! Vad är mysigare än att galoppera fort på en snöbeklädd äng/åker??

Mellandagsrea!
Dags att fynda säger jag bara! 'Passa på så länge lagret räcker'

Lov!
Gud vad skönt att få sova ut och slappa halva dagarna , ja det blir ju halva dagarna för mig eftersom ponnyn ska skötas och motioneras. Dessutom kan man rida i ljuset varje dag om man vill, älskar lov!

Ridhus!
Så himla skönt med ridhus de dagarna då det är snöstorm eller bara blåser iskallt, man slipper vinden och snö/regn. Vare sig det är ett isolerat ridhus eller ej..






Kylan!
Jag har inget emot lite kallare väder men när det går uppemot 15 minusgrader så tycker jag det har gått för långt, jag tycker gott och väl att det räcker med strax under fem minus, då stannar ju åtminstone snön kvar!

Stålhätta!
Det är hemskt att rida med stålhätta de dagar då det är som kallast, tårna blir förfrysta, inget vidare, inget vidare. Och jag som endast har mina jodphurs med stålhätta eller mina ridstövlar där jag inte får ner några sockor är ju tvungen att välja de med stålhätta...



Kommentarer
Ida <3

Kul att du kommit igång med hiss&diss! (: Du kan sedan hissa och dissa utrustningen du har/haft! :)

2009-12-27 @ 22:13:15
URL: http://misslykkaad.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0