en bra dag

Idag har det varit en bra dag!
Ida och jag vaknade strax innan halv elva och vid elva kom hennes mamma för att hämta henne, eftersom Ida skulle rida lektion, så jag hängde med till Telis. Träffade Emma och prata lite med henne, sedan tittade jag på när Ida red Mira, hon var jätte fin ( mira alltså, fast Ida var jätte duktig hon med (; ). Sen så kom mamma och hämtade mig vid halv tre, vi åt lunch hemma (sent ;p) och sen körde hon mig till stallet.
Jag mockade (det var faktiskt hyfsat rent i boxen för en gångs skull!) och fixade höpåsar och foderhinkar, och såklart fyllde jag vattenhinken med varmvatten, vattnet fryser inte i stallet men London dricker hellre varmvatten så jag tycker att han lika gärna kan få det! Jag tog in London i tid till intaget och gjorde iordning honom i boxen samtidigt som han fick äta lite hö. Sen begav vi oss till ridhuset...
Jag hade tagit bort aachenremmen och satt på mig sporrar och han gick som i en dröm! Tror egentligen inte det hade något med det att göra utan mer min mentala inställning, det handlar ju så mycket om ens inställning när det gälles hästar i största allmänheten, visar man att man är irriterad så blir hästarna oftast också irriterade.. jag hoppas ni fattar poängen ;) Men det gick väldigt bra att rida, red mest lösgörande arbete i alla gångarter och båda varven, lät honom sträcka ut i en låg form i traven i slutet och det tyckte han var skönt, min fina pojke.  Sen när jag kom tillbaka ställde jag honom lös i gången för att sadla och tränsa av och borsta honom lite, och när jag sa 'Varsågod' så gick han in i boxen. Haha, han är så söt!
Och när jag kom hem sen, gissa vad som låg på min säng!!! Jo, en systemkamera! Jag älskar er mamma och pappa! Nu är jag super glad :D Den kommer definitivt hänga med till stallet imorgon så fotar jag väl lite så länge det är ljust, hoppträningen börjar klockan halv fem och jag tänkte åka till stallet vid halv tre ungefär (eftersom vi har intaget sen också). Så då blir det att testfota lite i ljus eftersom det var mörkt när jag kom hem dårå.
Fortsätt att kommentera ni söta läsare! (:

Jag lovade er Hiss och Diss men det kommer i ett separat inlägg senare ikväll eller imorgon !

                                                                       Ida och Mira idag (:

(dags för ny kram-logga!)
Kram, Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0