Historia...

God morgon ni söta varelser som kallas läsare!
Nu har jag inte så mycket att skriva om såhär på morgonen och ni vet ju redan vad planerna för dagen är, dvs. hoppa idag igen. Jag vet ju att jag har fått en hel del nya läsare så jag tänkte dra hela historien om hur jag träffade London och hur jag blev hans lyckliga ägare m.m. Sen måste jag ju bara skriva något som Malin sa i stallet i förra veckan "Man träffar nog inga andra lika ofta som man träffar de personerna man står i samma stall som, julafton, nyårsafton.." Så sant som det är sagt!

Okej, min och Londons historia nu då...
För min del började det på en stor c-ponny som jag hade på foder Oktober 08 - Juni 09 och han var en perfekt första häst för mig, jag lärde mig en massa! Det var meningen att vi skulle behålla honom men han var 18 år och jag ville ha möjligheten att komma ut och tävla, dessutom var han både tittig och hoppade inte mycket högre än 70 cm. Jag startade ett par LD med honom under den tiden jag hade honom och lärde mig hur mycket som helst!
Nu över till London.
I mitten av maj så åkte mamma och jag tillsammans ner till Vikbolandet som är som en halvö utanför norrköping där London stod i ett litet stall med tre hästar varav hans ägare ägde alla. Jag fick ta in honom från hagen, fixa allting själv och lasta honom och sen åkte vi till en ridanläggning i närheten där jag skulle provrida och direkt när jag satt upp efter att ägaren visat honom kände jag att han var den rätta, kärlek vid första ögonkastet kanske, eller om man ska översätta kärlek vid första ridpasset! Jag hoppade honom ett par gånger på ett litet räcke och han verkligen svävade över! Veckan efter veterinärbesiktade vi honom och han gick igenom utan några som helst problem men eftersom jag hade min foderponny i boxen uppe i Stockholm så fick London följa med Jessica (ägaren) hem igen och den 5 juni åkte vi och lämnade min foderponny och dagen efter bar det av till vikbolandet igen för att hämta London, i bilen satt mamma, jag, pappa och Anna och jag var jätte nervös, det var ju trotts allt min allra första egna häst. När vi var framme gick jag och Anna till hagen och jag visade London medan mamma och pappa skrev på papper och fixade med pass osv. Sedan bar det helt enkelt av till Stockholm och London var hur lugn som helst under hela resan, lättlastad som han är gick han ju bara enkelt in i släpet.
Innan London kom till mig har han tävlat LA i både hoppning och dressyr med placeringar upp till LA (67%) i dressyren och vinster och placeringar i hoppningen upp till Nationell LB så han är en riktigt bra läromästare för mig, nu ska vi bara se till att få fram den där tävlingsponnyn i honom igen och se till att börja plocka placeringar på tävlingarna!

Så ja, nu vet ni hur det kom sig att jag blev Londons lyckliga ägare, vissa av er kanske inte tycker det är det minsta intressant men jag tycker att det kanske var bra att veta (:


London i transporten på väg till Stockholm.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0