Tävling (a''

Tjohej!

Idag var London o jag o tävlade :D Det gick väl sådär... Fast jag är ganska nöjd eftersom det är våran första tävling tillsammans och jag kände mej (tyvärr) ganska osäker. Första gången för mig att hoppa en bana på 90cm också så det var lite nervöst ;P

Resultat:
LD (CR):
Utesluten. Men gjorde en omstart och gick då felfritt (:
LC:
8 fel på hinder + ett par tidsfel (återkommer med hur mycket). Han stannade först på första hindret och när jag skulle rida om började han backa men sedan kom vi över. På hinder nummer tre stannade han också men då kunde jag göra en ganska liten 'omridning' och han hoppade klockrent :D

Som sagt, så är jag åtminstone hyfsat nöjd. London var hur lugn som helst under hela tävlingen och det kändes jätte bra! Hade gärna velat ha liiite färre stopp men till nästa tävling ska jag se till att tuffa till mig och träna på lite högre höjder så att vi är med redo. Kommer nog hoppa nästa söndag (30:e) och då tänkte jag bygga upp en lite medel-lång bana på lite högre höjd för att träna och så (; Nästa tävling blir antagligen Hufvudsta den 27:e september men pappa ska åka till Italien o kommer hem den 26:e så man vet ju aldrig.. o mamma vågar inte köra släp >.O Men sen ska vi iaf åka till Sollentuna den 4:e oktober och så får vi se om det blir några fler tävlingar i oktober. Och hoppas på att kunna rida felfritt ett par gånger nu under hösten så jag kanske kan börja sattsa liite under våren (:

Lägger upp bilder sedan, mamma, pappa och Anna (som var snäll och följde med <3) fotade och filmade så jag lägger in lite sen. Ska se om jag lyckas lista ut hur man lägger in videos (om man nu kan göra det) dock är våran back-serie inte med xD Fast det är bara bra (a)

Kram, Tove


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Tove & Amoure

Med drömmen att rida fälttävlan

RSS 2.0